Welcome Guest ( Inloggen | Registreren )

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: met DF naar Zandvoort en met de E38 naar Denemarken
BerichtGeplaatst: di mei 11, 2010 9:23 pm 
++++ S14 ELITE

Omdat niet iedereen lid is van het 7-forum of DF leest even een kort berichtje van mij over twee leuke BMW gerelateerde trips.

29 april hadden we met Driving Fun Zandvoort afgehuurd. Chuck en ik representeerden de E30 M3 brigade (waar waren jullie?). Een week eerder herinnerde ik me dat Chuck ooit een set Toyo R1R aanbood en mailde ik hem of dat nog het geval was. Snel overgenomen en laten monteren om de 29ste met een verse rubberset op Zandvoort aan te komen. Het ging weer prima. Ik ben meer een rijdende chicane dan dat ik onder de 2m rijd, maar met een standaard Cecotto met Schnitzer onderstel en niet al te laat remmen vind ik mijn 2m23s prima. Chuck zal wel wat sneller zijn met zijn gestripte M3.

De Toyo R1R bleken een stuk beter dan mijn Bridgestone pp s03, ze reden veel constanter en scherper. Voor een volgende keer moet ik echt een kuipstoel hebben, ik glijd op het leer alle kanten op en ben soms meer bezig me schrap te zetten dan te rijden.

En volgende keer gaan er wat meer E30 M3 rijders mee toch?

Verder ben ik afgelopen week met mijn E38 730 met het gezin naar Denemarken geweest. 2400km in alle ontspanning, wat een heerlijke auto. 180km/u op de cruise control is ongeveer 3250tpm en einden vol te houden. Gemiddeld verbruik over de 2400km was 9.9l/100km, ook heel netjes zeker gezien de snelheden.

Bij Romo rijd je zo het strand op. Nadat wij geparkeerd stonden kwam er een 5 GT naast staan. Nu is mijn E38 al geen kleintje, maar een 5 GT is nog een slag groter....

Afbeelding

Rijdend op de zandvlakte zei ik tegen mijn vrouw dat dit de ideale driftplek was. De blik die ik terug kreeg weerhield me van enige poging daartoe, helaas....

Profiel  

Berichttitel: Re: met DF naar Zandvoort en met de E38 naar Denemarken
BerichtGeplaatst: di mei 11, 2010 10:13 pm 
++++ S14 ELITE

Frank,

Volgens mij heb ik je gespot, zat voor en na Spa ook in Denemarken en heb het nog gehad over die Nederlandse 7-serie die we zagen onderweg. Leek mij niet verkeerd als reisauto.

John

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 12, 2010 8:30 am 
S14.nl member

Citaat:
Chuck en ik representeerden de E30 M3 brigade (waar waren jullie?)

Ik was er ook met de E30 M3 maar reed op het circuit in een E30 cup auto. ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 18, 2010 8:22 pm 
++++ S14 ELITE

Ha! Dat zou wel heel toevallig zijn! Het is een heerlijke reisauto, ik heb nog geen betere meegemaakt, ik ben echt fan geworden van de E38.

M3DTM schreef:
Frank,

Volgens mij heb ik je gespot, zat voor en na Spa ook in Denemarken en heb het nog gehad over die Nederlandse 7-serie die we zagen onderweg. Leek mij niet verkeerd als reisauto.

John

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jul 24, 2010 9:23 am 
++++ S14 ELITE

pff, over tripjes gesproken...

ik moest laatst mijn M3 bij mijn monteur ophalen (probleemloze APK) en dezelfde avond op een uur rijden iets ophalen

nu had ik mijn M3 op kunnen halen, thuis in de garage kunnen zetten en in alle luxe in de 730 de pickup kunnen doen, maar ik heb besloten maar eens met de M3 op en neer te gaan om er weer eens een eindje in te kunnen rijden

aan de ene kant fantastisch, aan de andere kant erg veel onbalans en trillingen door al het slick rubber dat aan mijn toyo r1r banden geplakt zat van de laatste keer zandvoort, wel lekker een intens ritje

het blijft toch heerlijk hoe je bij 5000 en 6000 een extra duwtje in de rug krijgt, alhoewel het maar 215 pk is, zijn het wel 215 intense pk's

wat dat betreft is de m60b30 motor in mijn 730 ook best een leuke motor, minder geschikt op zich voor een automaat waar je vrijwel altijd onder 2500tpm blijft, maar het blijft altijd weer een verrassing hoe hard die motor trekt als je eens boven de 4000tpm komt

het maximum koppel van de m60b30 ligt dan ook op 4500tpm (4600tpm bij de s14b23 van de e30 m3) en het max vermogen (net als de s14b23 215pk) op 5800tpm (6750tpm bij de s14b23), de redline ligt op 6500tpm

maar goed, je merkt dat een e30 m3 500kg lichter is dan een e38 730... blingsmile

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur