Welcome Guest ( Inloggen | Registreren )

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 320iS ?
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 2:26 pm 
++++ S14 ELITE

OO ik overweeg toch om de 320iS te verkopen, kom gewoon niet aan rijden toe en zit te denken aan een leuke nieuwe daily en daarvoor zou ik de iS nooit willen gebruiken.

Wat details:

88-er 4 deurs S14 sleeper in Lachssilber, Italo import, nieuwe APK
3e eigenaar, volledige onderhoudshistorie gedocumenteerd
slechts 1206 gemaakt in vierdeurs uitvoering
201.000 km, start en loopt zonder haperingen of bijgeluiden gewoon als een nieuwe, nog prima bij de pinken, beter dan de meeste M3's denk ik
auto is gegarandeerd volledig roest- en schadevrij, bodem in originele topstaat,
elke inspectie of keuring toegestaan

Standaard op de 320iS:
ABS, 5-sportbak (dogleg), 25% lamellensper, stuurbekrachtiging, elektrische ramen voor, getint glas, centrale vergrendeling, olietemperatuurmeter (cockpit a la M3), spoiler kofferdeksel, mistlampen

Opties (o.a.):
goed werkende airco (!!), elektrisch schuifdak, sportstoelen (stof) met houder brandblusser, elektrische ramen achter, m-voetsteun, Bavaria radio-cd met code, tweeters voor, BMW Soundsystem achter op de hoedenplank met geïntegreerde zonnerollo, iS voorspoiler, lederen M-Technic 2 sportstuur, lederen pook, handremgreep en -hoes, kleine BC met gong en buitentemperatuurmeter, 15" BMW BBS kruisspaakwielen (nieuw gestraald en gepoedercoat)

Modificaties:
Sportonderstel met Bilstein B8 schokdempers en Eibach pro-kit veren (ca -25mm), eendelige alu dubbelbuis veerpootbrug, carbon airbox (oem vormgeving dus met standaard luchthoeveelheidsmeter), kort M3 stuurhuis, M3 3.2 kettingspanner, Até PowerDisc remschijven met Ferodo DS2500 remblokken, massieve M3 draagarmrubbers

Onderhoud:
De afgelopen paar jaar is enorm veel aangepakt, van alle ophangingsrubbers tot alle slangen, inlaatpakkingen, motorlagers, versterkte baksteunrubbers, rotor en verdelerkap, bougiekabelset, injectoren gereviseerd, remrevisie, Goodridge remslangen, nieuwe accu, brandstoffilter, etc. Nul achterstallig onderhoud, geen mankementen, alles functioneert als nieuw. Recente oliebeurt met kleppen stellen en synchronisatie inlaat en uitgebreide check up, remvloeistof ververst, alles gedocumenteerd

Meegeleverd:
Een bak aan spullen: een set reserve sportstoelen in nieuwstaat, reserve Motronic, reserve positiegever, reserve luchthoeveelheidsmeter, dikke map met S14 documentatie inclusief origineel BMW 320iS schema in het Nederlands, alle mogelijke brochures (onvindbaar!), reserve cockpit (unieke 320iS exemplaar), reserve middendemper (OEM), etc etc.

Prijs:
Om kort te gaan: duur! Kijkrichting: 14K.
Even relativeren: vind met veel geduld eerst een vergelijkbaar uitgeruste nette 320iS en ga alle onderhoud en aanpassingen maar doen, etc etc. Gegarandeerd dat je dan duurder uit bent. Gelukkig heb ik nul haast, kan ik er zelf ook nog even over denken... misschien bedenk ik me nog!
Er worden overigens geen losse (reserve-)delen of brochures oid los verkocht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel WWW  

Berichttitel: Re: 320iS ?
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 3:53 pm 
S14.nl member

Verrassend Jeroen! OO

Maar een plaatje van een auto, onderhoud zegt alles over de auto, ondanks de 200K aan km's. Km's zouden mij niet meteen afschrikken, gezien de onderhoudshistorie.

Of de prijs te hoog is? De liefhebber is geboren, moet 'm alleen vinden.

Succes ermee.

PS, wat heb je op het oog qua opvolger?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 6:02 pm 
++++ S14 ELITE

Jeroen,

Verrassend, volgens mij ben ik altijd degene die over verkoop nadenkt. Maar goed, ik snap het wel. Ik heb nog niet gehoord wat de nieuwe daily driver zou moeten worden. Ook een 911 RSR of ST???

Voor wie Jeroen kent en wie deze auto kent, weet hoe deze auto erbij staat. Los van de prijs, als je een vrijwel perfecte 320iS zoekt: HIER STAAT IE!

Succes en ik spreek je.

John

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 10:10 pm 
++++ S14 ELITE

Thanks guys! Tsja ik ben er ook zeker nog niet over uit, maar ik heb nu de iS die zowat niet buiten komt en een 328i die ruim over de 3 ton staat. Gedachte is om beiden om te wisselen voor een leuke dagelijkse funcar a la E46 B3 3.3 of misschien wel een Z3 M. Zit ook weleens met een half oog te kijken naar een lullige vierdeurs E36 B8 4.6 sedan ofzo, lijkt me ook dikke pret.

Qua driving fun is de E30 niet te overtreffen, maar ik weiger die dagelijks in te zetten tussen onnozel leasend Nederland. En de bijzondere uitjes, tsja daar kom ik hooguit een paar keer per jaar aan toe en da's best zonde van zo'n leuke auto.

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: zo aug 08, 2010 11:27 am 
S14.nl member

Potverdorie zeg, kom je terug van vakantie lees je dit! Ik had nooit verwacht dat je hem ooit zou verkopen!

Weet je nog wat je tegen mij zei toen ik ongeveer een halfjaar geleden twijfelde om die van mij weg te doen ;-) (om dezelfde redenen als die van jouw)? Die van mij staat er nog, en wordt voorlopig nog niet verkocht... blingsmile

Alpina als daily is natuurlijk ook geweldig. Heb ook met die gedachte gespeeld (Alpina e46 of 130i oid), en ook ik moest daarvoor de 320iS verkopen, maar heb uit eindelijk toch maar voor een nieuwe leasebak gekozen. Remember, de 320iS kost je nu niets op wat stallingskosten na. Op een Alpina e46 ga je weer flink afschrijven en onderhoudskosten zijn ook niet onaanzienlijk denk ik?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo aug 08, 2010 2:49 pm 
++++ S14 ELITE

Haha nou ik ben 't ook zeker nog niet eens met mezelf dus ik ben de auto ook niet uitgebreid overal aan 't aanbieden, alleen aan het peilen onder liefhebbers. Grote kans dat de auto gewoon blijft...

Profiel WWW  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur